در حال بارگذاری ...
  • ایرلاین ها تا تعطیلی کامل فاصله ای ندارند

    رعایت محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی که از سوی ستاد کرونا به شرکت های هواپیمایی تحمیل شده است ، شرایط را برای ایرلاین ها سخت تر از قبل کرده است . به همین دلیل طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو این محدودیت شده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی ایرلاین های داخلی گفت : اگر در محدودیت های ایجاد شده برای شرکت های هواپیمایی و قوانین مخل کسب و کار صنعت حمل و نقل هوایی تجدید نظر فوری صورت نگیرد ، شاهد ورشکستگی و تعطیلی برخی از شرکت های هواپیمایی خواهیم بود .

    یونس دقیق کیا افزود : شرکت های هواپیمایی از ابتدای شیوع بیماری کرونا ، علیرغم فشار اقتصادی بسیار سنگین و کاهش مسافرین پروازها از تعدیل نیروهای خود اجتناب کرده وتلاش کرده اند همراه سایر دستگاههای خدمت رسان به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمایند . این در حالی است که حمل و نقل هوایی بیشترین آسیب را در این میان دیده است . بنابراین شایسته نیست تا بر خلاف قوانین بین الملل واعمال محدودیت های غیر ضرور متحمل ضرر بیشتری شوند .

    دقیق کیا با پافشاری بر این اصل که شرکت های هواپیمایی همواره ایمنی پرواز را از هر جنبه سرلوحه کار خود قرار می دهند ، گفت : رعایت محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت در پروازهای داخلی که از سوی ستاد کرونا به شرکت های هواپیمایی تحمیل شده است ، شرایط را برای ایرلاین ها سخت تر از قبل کرده است . به همین دلیل طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو این محدودیت شده ایم .

    لازم به ذکر است که شرکت های هواپیمایی داخلی در شش ماهه گذشته ۴۳ درصد از مسافران پروازهای داخلی و ۹۶ درصد از مسافران پروازهای بین المللی خود را از دست داده اند و در آبان ماه جاری با اعمال محدودیت ٦٠درصد نسبت به آبان سال ٩٨ بیش از ٤٩ درصد کاهش مسافر داشته اند . این کاهش در حالی ادامه دارد که تمامی هزینه های ثابت شرکتها وجود دارد و بر اساس دستورالعمل های جهانی صادره از ایکائو و یاتا ، هیچ یک از ایرلاین ها مجبور به کاهش ظرفیت خود نیستند و سیستم تهویه هوا در هواپیما تامین کننده ایمنی می باشد و استفاده از ماسک در طول پرواز تنها توصیه برای ایمنی بیشتر مسافرین پروازها است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه انجمن شرکت های هواپیمایی در ۱۵ آبان ماه اعضای هیأت مدیره جدید انتخاب و براساس مصوبه ...

    |

    نظرات کاربران